torsdag 27 februari 2014

På två röda...


...blev det i allafall. Vad är väl lite avstånd när man känner att man bara måste träffa mamma!♥

Två helger på raken var jag upp till henne.
Hälsan pendlade så pass att jag ville dit och bara vara där.

Första resan var H med fred-sönd och andra svängen var det dottern, barnbarnet och min syster och jag som åkte torsd-sönd......mycke bilåka blev det;)
Från att mamma låg med så hög feber och dålig hälsa i sängen på sjukhuset och inte orkade prata ens, så är hon nu hemma i sin egen lilla stuga:)
Vi fick hämta hem henne på fredagen den andra helgen. Våran lilla stålmormor som ungarna alltid har kallat henne;)
Tänk vad rätt medicinering kan göra susen!

I övrigt lallar vardagen på och jag är inne i en skapande process nu inför kommande konstrunda till påsk!
Tänker inte plåga er med det, utan är ni nyfikna så blir det ett och annat inlägg om det HÄR istället.

Min vän gör sin andra behandling idag och hon åker berg och dalbana med allt från skratt till gråt! -Fy vilken onödig sjukdom det här är!!
Men det är bara att ta dagen som den kommer och varje berg, dal och sväng för sig.....


Hoppas ni har det gott alla mina fina bloggvänner!♥
Här kommer ett litet collage från de senaste veckorna.......i pyttelitet format!
-blir lite större om du klickar upp bilden;)



Kram!



7 kommentarer:

  1. Så gott att din mamma har piggnat till, det är bekymmersamt när föräldrarna är sjuka!
    Fina bilder i kollaget! Hoppas du får sålt dina alster i påsk!
    Ha det fint, vännen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ja ibland får man ta till sina superkrafter, skönt att din mamma
    blev bra.

    Lycka till med utställningen!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Kul att höra ifrån dej igen ;))....och skönt att din mamma är bra;)).....hoppas du mår bra själv också.....ha det gott och trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Min mamma fyller 80 i april och än så länge är hon relativt pigg och kry, men det är det här med fibromyalgin som spökar!
    Skönt att läsa att din mamma mår bättre, men ledsamt det där med din vän.
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Så skönt att din mamma repat sig. De där förkylningarna som går nu är inte roliga.
    Önskar dig en fin helg
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  6. Skönt att din mamma är hemma igen
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Kikar in för att önska en fin ny vecka vännen och en fin fortsättning på söndagskvällen :)
    Kram ~Lollo~

    SvaraRadera