söndag 26 maj 2013

Plastkruka och juteväv

För lite mer än 1 vecka sedan hade jag besök av lille Elliot.
Lite pysslande till kommande mors dag blev det, och vilken lite minipysslare till att vara duktig!:)


Efter en liten skogspromenad och några väl utvalda pinnar senare så var det dax för målarpyssel!

Full koncentration med tungan rätt i munnen;)
Färgvalet utan tvekan blå!

...fast farmors gula färg var ju också lite fin så då tar vi lite av den också;)
Det inte är helt lätt att få det tunt och fint på alla ställen när man bara är 2,5 år utan en och annan kluttsamling blir det.....

...och på vissa ställen blir det ingen färg alls!;)
Men rackarns så fint!:)

Här ligger min pinne bredvid och ska bli klätterpinne till bönorna tror jag...

Tre stenar fick sig också lite färg.


Sen blev det farmor som fick ta över och färdigställa projektet.
Frågade vilken färg på blommorna han tyckte vi skulle plantera till mamma -blå!.....punkt;)

En fin kruka måste vi ju ha.... 
Det enda som fanns hemma var en svart plastkruka.
Inte såå kul kanske, när man ska ha så fin pinne i planteringen!

Tog lite juteväv som jag köpt för att klä in min blåa fula vattentunna med.
Sydde ihop en lagom remsa med några kaststygn 

Botten drog jag ihop på detta viset med "rynkstygn" runt om.

För att få juten att sitta fast på insidan tog jag lite hål/spikband och spände ut det tills väven satt fast och drog ihop med lite ståltråd. 


Tada! Färdigt!

Blå lobelia och till det en vit luktärt som kommer att skifta över från vit till svagt lavendelblå som ska klättra upp på den fina pinnen. 

Stenarna ligger såklart också med i planteringen:)

....om mamma blev glad? Såklart hon blev! Vem skulle inte bli det:)


Det här fina fick jag idag!
En kylväska och en solhatt.
Väskan ska jag väl fylla med så mycket godsaker så jag och hatten får bada i vassen hela sommaren!;)

Ha en fin start på nya veckan!

Kram!


9 kommentarer:

  1. Jättetack!!! Så himla fin morsdagspresent! :D /tilda

    SvaraRadera
  2. Jättetack!! Så himla fin morsdagspresent! :D / tilda

    SvaraRadera
  3. Hi hi.., fin pinne i läcker kruka...och så lite blommor;))...kan det bli bättre;)
    Hoppas dagen varit bra...det har den varit här;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Men vilken ljuvlig gåva, och vilken härlig liten pysslare.

    Önskar dig en härlig vecka
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Vad gulligt och fint allting... ooo en sån vacker kruka du fick till där :)

    Önskar dig en fin vecka i majsol vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt ni ser ut att ha haft och så fint det blev!!
    Sådär ja, nu är jag också med i utlottningen:)kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Så fint lilla Elliot har gjort! Det var ett bra tips för min lilla Julia, nu ska det pysslas!
    Vilken fin solhatt du fick! Jag är väldigt förtjust i hattar men för det mesta hänger de på väggen eftersom det blåser så mycket hos oss!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Jag tror absolut att lilla Elliot brås på sin farmor vad det gäller färger och målning! Så snygga färger tillsammans och så snyggt med blå blommor till. Förstår att mamman blev glad!

    Du får gärna berätta mer om myggtipset på fb!

    Kram Agneta

    SvaraRadera