måndag 4 april 2016

Glädje, sorg och kök...

Hej hopp, Länge sedan sist!
Blir långt mellan inläggen i min "dagbok"...

Här kommer en liten uppdatering av vad som hänt i mitt liv. Både glädje och sorg har det hunnit bli.
Den största glädjen är att jag blivit både mormor och farmor igen!:)
Den stora sorgen är att min kära mamma somnat in, trösten är att hon fick bli 82 år, och att hon inte mådde så bra...men saknaden är stor!:(

I Juli 2015 föddes vårt fjärde barnbarn, lilla Majken


I mars i år föddes femte barnbarnet, lilla Sander

..här i lycklig farmors famn!:)

Och, i sommar kommer det ett sjätte litet knyte, helt galet fantastiskt, rikedomen växer och växer:) 

I övrigt har vardagen knölat på som vanligt.
Vi har blivit av med den stora mörka skogen på framsidan av huset, och istället fått öppet landskap, himmel, ljus och sol! För det är vi mycket tacksamma!:)



Fem hönor och en tupp bor numer i vår gamla bastu..


Köket har fått sig uppfräschning med ny färg på väggarna, kulör "hårdrock", taket är vitmålat och luckorna har fått en vitare färg. Såå nöjd!:)





Målat lite tavlor och varit med på KonstTriangeln har jag faktiskt gjort i år. Det kan den som vill kika mer på och om i min galleriblogg, länk i högerspalten.


Har nyligen startat en liten gallerisida på FB också för den som är intresserad, heter "Mariannes galleri"




Äntligen går vi mot vår, sommar, trädgård och uteliv, härligt!
Ha det gott och njut av våren!



1 kommentar:

  1. Så mycket som har hänt, både sorg och glädje. Dessa underbara barnbarn, har två stycken små killar som jag träffar ofta.
    Ha det fortsatt bra!
    Birgitta

    SvaraRadera