onsdag 6 april 2011

Pysseltips inför sommaren!

Tager vad man haver, och gör sig en kruka!

Här kommer ett litet tips om det suger i pysseltarmen!
Detta gjorde jag förra sommaren för då hittade jag inga roliga krukor till ett bra pris, så det var bara till att sätta igång hjärnkontoret! Resultatet blev två likadan krukor och det gick till så här:

Jag bad min goa gubbe att såga ut fyra lika stora bitar ur en målad mdf-skiva (ett annat gammalt projekt som aldrig blev nåt), skruvade ihop dessa och satte även dit en liten botten en bit ner i lådan. Inuti har jag häftat plast, som själva planteringen är i. Sen letade jag upp kakelfix som fanns kvar efter köksrenoveringen för ett antal år sedan, spacklade på det och tillslut på med en lätt grå vattenbaserad färg.
Blev det inte tjusigt så säg:)!

obs!
Kanske inte bör ställas där regnet kommer åt som värst, viss risk att den kan bli lite "hängig" då kanske;)




Helt återbrukad av sånt som fanns hemma, känns bara så himla bra!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar