söndag 5 juni 2011

Årets första båttur

Årets första båttur äntligen genomförd!
Soligt men blåsigt, det blåste från alla håll tror jag! Det gick inte att hitta ett lugnt ställe:(
Natten vart det att hasa upp tre gånger och lägga om tampar som lossnat eller slackat av, ändå tyckte vi att skulle ligga bra där vi la till för nattens vindar, men inte då! Som sagt så kom vinden runt varenda liten klippa och vågor och gung var ett faktum! Det gungar fortfarande när jag sitter här hemma vid datorn och skriver men så är väl livet på sjön och jag gillar bara läget även när det går en emot -för avstå finns inte på världskartan, titta bara på bilderna så förstår man varför!
De nya dynorna var riktigt sköna och vi skulle nog sovit jätteskönt om allt vart som det skulle, nytt försök inom en snar framtid hoppas jag;)
Måste ju säga att jag blir väldans sugen att pröva mig på lite landskapsmåleri men i min egen tappning.
Tar alltid med mig grejer ut i skärgården men kommer alltid hem med tomma ark men med desto fler foton att bli inspirerad av senare!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar