söndag 19 juni 2011

Bröllopsdag med loppis!

Jag och min underbara gubbe har otroliga problem med att hålla koll på datum/dagar som är våra egna, som tur är så är vi två om det! När vi äntligen vaknade idag (riktigt regntrötta) bestämde vi oss för att ta en liten loppissväng. Våran söta dotter och hennes kille följde med. Av någon anledning började det pratas om dagens datum och först då tittade vi på varann och sa grattis i kör:) Jaja, loppis gillar vi båda två och så fick Belinda oss att äta en tidig middag på kolgrillen i Nyköping, gottigotti!
I övrigt så har det pysslats lite här hemma i det tråkiga vädret och en hel del har blivit gjort.
Bordet som vi fuskrenoverat står på sin plats och nu fattas bara två stolar till det som är under behandling.
Lite blommor har planterats och temat för året är rosa blommor, fast bara till baksidan, på framsidan blev det av någon konstig anledning gult, och jag kan säga att gult, eller snarare tagetes, inte är mitt normala val när det gäller blommor men jag överlever nog kanske;) Om man inte gillar en sak och ändå köper det vad var det då som gick fel?
Hade också ett tyg hemma som aldrig funkat någonstans (jag köper gärna ett tyg om jag gillar det även om jag inte vet vad jag ska ha det till, knäppt jag vet!) det tyget fick bli nytt tyg på soffan och två nya kuddfodral.






Hittade två klotljusstakar till min lilla bordssamling på loppisen!



Ytterligare ett fynd! -skall nog få agera kruka på framsidan en liten stund;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar