måndag 26 september 2011

Oplanerat inköp

Ett köksbord för mig måste kunna användas till mer än bara äta vid, det ska pysslas, klippas till tyger, bakas, vikas tvätt mm.
Eftersom jag inte är av den mest perfekta ordningsamma sorten när jag håller på med något av detta så behöver jag yta -mycket yta!
När vi renoverade köket för ca 4år sedan så köpte vi ett matchande bord och stolar med två iläggsskivor i svart från Ikea men ack så fel det blev, färgen var helt okej men inte storleken. Ena sonen fick ta vårat bord och vi tog in vårat gamla stora vita från altanen "så länge". Så länge är slut nu, för i förra veckan var vi till Jysk och skulle hämta en grej till svärföräldrarna så släpkärran var påkopplad och vi åkte dit. När vi stod där och väntade på att dom skulle plocka fram grejerna så stod det ett bord och fyra stolar utanför (i regnet) och bara ville att vi skulle ta med det hem!
Lika stort som vårat vita bord, skittungt och jättesnyggt! Tyvärr bara fyra stolar men vi har ju våra svarta kvar till extra när vi är full styrka, men till vardags är vi ju numer bara två. Bord och stolar blev vårat till ett riktigt fyndpris bara för att det stod ute i regnet och hade fått sig en spricka i träet, men den syns ju inte mycket av nu när det torkat till:)
Baka får jag nog göra på bänken för det är frästa spår i skivan men i övrigt kan jag ha det till allt jag vill.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar