lördag 24 september 2011

Tvätta fönster

Nu är det lite mysigt ute i luften, så där härligt varmt i solen, hög och klar luft, löven singlar ner på backen i lite småkyliga vindar, då är det höst!
Fick höra när min mamma och en äldre kollega till mig pratade om att "brittsommaren" var på G och att man då ska passa på att tvätta fönstren så där ordentligt så man senare när kylan har kommit bara behöver ta ute och inne -sådana små tips är ju bara att lägga till tipslistan:) -själv väntar jag oftast till advent, ibland lite senare ändå, och då är det ju oftast lite kallare så klart.
I en hel vecka har min mamma varit här och hälsat på. Hon bor ju i Västerbotten där vi har våran lilla stuga så vi syns ju inte dagligen direkt:( Hon var så snäll och tvättade mina hemska köksfönster och dessutom stekte hon köttbullar en halv dag till sina barnbarn som numer har egna hushåll, så att dom har i frysen och ta fram när längtan efter mormor sätter in....inget är ju som mormors köttbullar:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar