tisdag 26 juni 2012

Rabarbersaft med en touch av vanilj

Belinda och lillsnuppe kom förbi en sväng och vi gjorde oss lite rabarbersaft istället för nyttigheter idag:)
Fram med Gamla Bettan -saftmajan, över till grannen och hämta rabarber som dom ville bli av med, tänka tänka -vad kan vi piffa till saften med när man inte har jordgubbar som annars är så gott ihop med just rabarber.....vanilj....japp så fick det bli!:)

Dagens Rabarbersaft
ca. 3kg rabarber
2 citroner
vaniljpulver ca 1-1,5 tsk 
Socker -jag använde inte mer än dryga 6 dl,
det blev syrligt och friskt men inte surt






Ha dé!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Fyyyyy va gott!!!Slurp va jag blev sugen.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  2. Mysigt, har tänkt jag ska testa på det där med att göra saft till nästa år.
    I år är det för många andra projekt med flytten och boandet.
    Vad är det för skojjig mackapär? En sådan har jag nog aldrig sett, har för mig min mamma gjorde saft med någon konstig duk-sil?!?!?!
    Ha en riktigt skön Onsdag, Kram

    SvaraRadera
  3. Vad gott det låter med vanilj i ...

    Kram Rosa

    SvaraRadera