onsdag 17 april 2013

Två kuddar och platta bröst

Nu ligger det två "nya" kuddar i soffan.
Syddes av tyget jag köpte på loppis för ett tag sedan.
Den ena delen av gardinlängderna gick åt till det, så en bit tyg finns kvar men det lägger jag nog i tyghögen -det får inte blir för mycket av det goda;)

 

 

Stolen behöver målas ett varv till, fy så tråkigt det är när det inte täcker direkt!!
Har inte tänkt ha för bråttom den här gången heller (har en tendens till det annars;) utan låter färgen torka enligt burkens rekommendationer mellan varven....också skittrist:(

H har pratat så ofta om att köpa en sådan smidig spruta att måla med, men det har inte legat på prio-1-listan för mig, utan jag har envisats med pensel så jag får skylla mig själv!;)
....tror jag ska flytta upp den till lista nr 1 faktiskt;)


Var en sväng om in till stan och sjukan igår och plattade till mina små vänner brösten.
Blir lika fascinerad varje gång hur mycket dom tål, hur platta dom kan bli! Nu har jag storlek mindre modell, men ändå!
Blir också lika tacksam varje gång jag är på mammografi, över att vi har den här möjligheten att få göra det

Bild lånad från google


Idag skiner solen igen.....-efter regn kommer sol!:)
Tror min regndans gjorde susen för nu har snön sjunkit ihop rejält och försvinner nog vilken dag som helst!

Ha en underbar dag!

11 kommentarer:

  1. Hej! Såg först dina härliga rosor!:)
    Kuddarna är fina och somriga!
    Ja, det är bra att vi får gå och platta till tuttarna ibland:)
    Önskar dig en skön onsdag! Hoppas det blir sol!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Åh! vilket fint tyg du hittat, vårigt!
    Ja! tålamod är bra...när det gäller vissa saker ;)
    Mina foton har jag bara fäst med tejp på baksidan, då det är
    en målad garderobssida de sitter på, så det blir inga märken, enkelt att byta ut.
    Ha skön dag i solen!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga vår kuddar
    Ja man kan undra hur brösten klarar trycket? Tror varje gång att de ska gå sönder
    Hör har vi en underbar solig dag idag
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Så våriga de blev kuddarna ...visst är det tur att vi har den förmånen att få gå på mammografi ..men skönt är det inte..fick ett tips av en sköterska en gång att man ska ta 2 alvedon 2timmar innan undersökningen så gör det inte lika ont och det funkar faktiskt
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Oj katten är så lik våran "Pussenosen" hihi....somriga kuddar och rosen matchar bra;)
    Kramen från bia

    SvaraRadera
  6. De där kuddarna är så flotta!!! Tyget helt underbart....tänk vad man kan hitta:)) Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Så fina kuddar och vårlika bilder. Visst är det tur vi har mammografi även om man blir lite tillplattad *ler*. Du får ha en fin kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  8. Jättefina kuddar. Å jag är likadan som du. Vill inte vänta varken på att färgen ska torka eller måla för många gånger,,men så tänker jag. Njut nu av att du kan måla och göra det fint och då går det bättre.
    Sprutmåla är väl lite fusk?!?
    ;P
    Sist jag var och fick mammo, sa jag till henne(sköterskan) om det verkligen var möjligt att pressa ihop min småa bröst eftersom jag inte ens kan ha en bh? Men joho, det gick sååå bra så (snygga?)
    En kväll satt jag och kollade tv och slösurfade. Ett program med män som fått stora (allt är relativt)bröst. Så tvärnitar min son i trappan och säger
    -"men han har ju större bröst än du mamma?!
    KUL???
    KRAM
    Fia

    SvaraRadera
  9. Så snyggt tyg, härligt och glädjespridande.
    J har också pratat om någon sådan spruta. Får nog kolla upp det där.
    Skönt att brösten såg bra i, vi får vara glada för allt bra vi har här.
    Ha en mysig kväll, kram Malin

    SvaraRadera
  10. Tittar in och önskar dig en trevlig torsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fina kuddar!
    Jag kommer att komma tillbaka till bloggen, men behöver lite andrum innan dess bara :-) Läser hos dig som vanligt!

    SvaraRadera