fredag 7 december 2012

Vitmålat och jul pyssel

Ni kommer ihåg den målade och tapetserade väggen som vi inte kom riktigt överens med.....
Den som jag vill ska bli en trävägg....med en färg som jag inte bestämt mig för ännu....och en gubbe som inte riktigt har tid just nu....
Men men, nu är det en mellanlösning fixad tills det blir det jag vill!
Hade som tur var kvar lite av den vita färgen så nu är den "fel" svarta färgen borta.


Känner mig så mycket mer nöjd och kan nog överleva julen nu;)
Lite grejer plus en "sjöplanka" ska väl upp på väggarna så det blir lite mer ombonat och mysigt:)

Rollade in lite över kanten på tapeten så det blev en mer ojämn kant,
vet inte om det blev så där himla bra men det blev bättre än förut!

Idag har jag varit barnvakt åt min systers dotter dotter en liten stund.
Vi passade på att fixa lite hemlisar att stoppa i julpaketen till diverse familjemedlemmar;)

Inte helt lätt att klippa det man vill ha när man är 4 år så då fick jag hjälpa lite.
Limma dit var desto enklare och roligare;)

Lite lättare var det att dekorera och göra fint med glitterpennor!

Här är mina egna skapelser från dagen:)


Ha en riktigt skön fredagskväll!

Kram!


6 kommentarer:

  1. Va snyggt att du målade över lite på tapeten! GILLA ;)

    Så söta lyktor ni gjort :)
    Här har vi också gjort lite lyktor de senaste dagarna..

    Ha en fin helg!
    Kram Frederica

    SvaraRadera
  2. Så fint du har hemma hos dig..hur mysigt som helst :-)
    Fiffigt att måla över på tapeten, blev väldigt snyggt och bra!
    Ha en riktigt fin helg
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Ja, det blev jättefint med vita väggen och mycket mjukare när du rollade lite på tapeten, så kan du ha det!
    Så mysigt att pyssla med ett litet barn, då ploppar det upp många idéer!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Det blev jättebra på väggen...och vilka fina lyktor ni har skapat
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Jag tycker väggen blev mycket bättre och just det ojämna mjukar upp. Kul att julpyssla med barn.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Tycker väggen blev mycket bättre och det var riktigt snyggt att kanten blev lite ruff;)

    Så roligt det är att pyssla med små fyra åringar, här pysslas det med jämna mellanrum med min lilla fyraåring, och det är verkligen kul;)

    Du har en sak att hämta inne hos mig om du vill
    Kram
    Annie

    SvaraRadera