måndag 17 december 2012

Debit & Kredit

Sista dagen på bokföringskursen var i dag så nu kan vi allt.....haha, inte då, men betydligt mycket mer än förr och det räcker för oss Nu förstår vi åtminstone vad och varför vi knappar in det vi gör i vårat bokföringsprogram. Grejen är den att vi har ett program som sköter allt så bra så vi verkligen inte hade någon aning om vad vi gjorde egentligen, men nu så!!;)



Vart tar tiden vägen, snart jul och inget vettigt blir gjort!
Trött som en jag vet inte vad och allt går i snigelfart:(
Tur jag har min lilla glöggkorg att ta till med glögg för både vardag och fest;)
Det finns ju så många goda glöggsorter på hyllorna nu som man kan dricka av varje dag!
Dufvenkrooks Chili-choklad är en av favoriterna, men det mesta med choklad i är gott!




Mellan mina glöggar och mitt snigelarbete här hemma så har jag hunnit med att lyssnat/"jobbat" på Decembersånger med Uno Svenningsson, Irma Schultz och Patrik Isaksson på Kvarnen i Trosa i går kväll. Fullsatt i lokalen och härlig stämning!:) -Musikmys!







Hoppas ni hinner allt ni vill och måste!
Tror att det får bli ett litet uppehåll i bloggandet så man får till det sista "måstena";)
Men något litet inlägg till innan jul blir det nog:)

Ha det så gott!
Nu ska jag kika runt hos er andra:)

Kram!



7 kommentarer:

  1. Härligt att kursen kändes givande.
    Å, låter som en riktigt bra konsert. Underbart duktiga artister.
    Ja du, vi kanske lider av samma, tycker också jag är trött och går som i dvala. Ingen riktig motivation till att ta tag i allt som måste göras nu. Men Men, är väl bara att bita ihop.
    Ha en skön Tisdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ser ut som vi använder samma bokföringsprogram. Men man måste ju veta vad det är man gör, jag var med på den tiden när man skrev för hand i böcker så jag tyckte det vara rena röran när man skulle göra det i ett program på datorn, men det är suveränt bra.
    Fina bilder du visar och härligt att koppla av med en musikstund!
    Ja du, julen kommer även om vi inte hinner med det vi tänkt - och det blir mysigt!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Så bra att kursen verkar ha varit bra. Fina bilder visar du som vanligt och se nu till att koppla av lite med. Julen kommer vare sig vi är färdiga med allt eller inte;)

    Ta hand om dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Chokladglöggen är min absoluta favorit. Mmm så gott.
    Ha det så gott i julruschen och det som inte blir gjort innan jul behöver man inte göra efteråt heller ;P
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  5. Ja jag tycker också om allt som smakar choklad
    ha en God Jul
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Tack för titten min vän!!
    Idag har vi handlat julmat...lagom med folk faktiskt :)))
    Ha en fin kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Gott med chokladsmak och bra musikval *ler*. Jag hinner inte med alls, det blir ändå jul. Just nu känner jag mig lite nere efter kattungarna men jag kommer tillbaka.

    Kramen

    SvaraRadera