tisdag 30 juli 2013

Plötsligt....

...hittar man det man söker, och det när man slutat leta!
H och jag åkte iväg på en liten loppisrunda i söndags, det var länge sedan och det kliade lite i loppnerven!
Det blev ingen runda kan jag påstå. Vi hann bara till en loppis och sedan var pengarna slut!;)
Det var ett för oss ett nytt ställe. Det heter Krokstugans Lantliv & Trädgård,
Tänk vilken tur att man har en gubbe som åker runt på varenda småväg på den sörmländska landsbygden och letar loppisskyltar med en, han e snäll han:)....men å andra sidan brukar ju jag följa med honom till Jula mm och det är nästan värre än när vi "damer" besöker Ikea kan jag lova, varenda grej ska det klämmas på!;)

Det jag slutat leta var ett soffbord. Hopplöst att hitta det jag ville ha och allt jag hittat har varit för dyrt.
Men plötsligt händer det, där stod det på gräsmattan utanför butiken och var fullt med spindelnät och damm! Som tur är ser man bortom det och blir lite förälskad! Men tro nu inte att jag bestämde mig och köpte det på en gång, närå, varför slå till när hjärtat skriker JA!? Hittade också en alldeles speciell stol som ska stå i trädgården...bild en annan dag.

Hur som helst, jag shoppade ett par träskor inne i butiken och en fin nätkorg på loppisdelen (som ni också får se en annan dag) och så åkte vi vidare.
På nästa ställe, som var dit vi skulle åka från början, var allt dyrt och vi hittade ingenting som lockade.
Helt plötsligt fick jag panik över min dumhet att inte slå till på stolen jag sett och att jag inte ens frågade om priset på bordet! H skaka bara på huvudet och körde tillbaka mig;)
Ops, flera bilar där nu.....rusa in med pengar i högsta hugg och betalade stolen! Ut på gården igen och kikade på bordet, in igen, vad ska du ha för det svarta bordet där ute? Tja, en hundring.....?
Med bilen välpackad, loppispluskan tom och en nöjd Marianne så åkte vi hem!;)

Efter en rejäl skrubb med såpa och vatten så står det nu på plats.

Tänker inte måla om det, gillar det precis som det är!


Dottern kom hem med en kvist Hortensia.
Vacker blomma!
Måste nog skaffa en till trädgården.....

Tack för all omtanke och alla krya på dig!
Hostan och förkylningen är ett minne blott...;)

Ha en underbart skön dag!


9 kommentarer:

  1. Förstår din lycka över det bordet! Tur att ingen annan hann före...

    Trist med förkylning i sommarvärmen, men skönt att den nu är ett minne blott.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt läckert bord, må jag säga...grattis till det!!
    Önskar dig en fortsatt skön och fin sommar.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Wow...Riktigt vackert bort & jag tycker du gör helt rätt i att inte måla det...
    Kan säga att jag är precis likadan fniss vi kan åka till & ifrån för att jag sen ångrar mig & då åker vi tbx ;)

    Ha en fin Tisdag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  4. Fiint!!!
    Alltid roligt med lite nya loppisar :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert bord och så billigt. Det hade jag garanterat köpt *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Du gör rätt i att inte måla bordet, det är så himla fint som det är nu!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. inte skall det målas,, jag tycker det är bra som det är, passar hos er!! Fin lampa du hade i taket.Vilka häftiga o intressanta pyssellådor, dem skulle jag gärna ha grävt i! Ha en bra dag!

    SvaraRadera