måndag 1 juli 2013

Något in, flera ut...?

I helgen ramlade jag över en liten "fyndhörna" med priser som 25:- 50:- för allt i korgen.
Med mig hem fick jag tre små korgar en stor lykta att hänga i kedja och en stor bra krok. Om jag behövde något? -skulle vara kroken då.
När man "ramlar" över saker på det viset ska man väl enligt alla regler i diverse böcker, tidningar, tvprogram och bloggar göra sig av med det dubbla för att inte överfylla sitt stackars hem med grejer!- hujedamej, hur ska det gå till!? Nu är jag inte den som har jättemycket fina lullgrejer i överflöd, tvärtom så har vi rätt så fattigt på det här hemma hos oss. Det har varit rätt avskalat så det behövs mer lull och plåtter;) - vilken tur jag har va!;)
Däremot så finns det ett stort överflöd på grejer som inte ska ligga framme....:/


I går var jag och H på en utställning på Taxinge slott och kikade på både tavlor och smycken. Åker man till Taxinge så måste man även fika, för där finns HUR MYCKET gofika som helst!
Det som syns på bilden är bara en liten del av allt dom har, galet svårt var det att välja kan jag lova!


När vi fikat färdigt åkte vi hem och sjösatte båten så nu ligger hon och guppar vid bryggan i Trosa:)

Önskar er en härlig start på juli månad!


10 kommentarer:

  1. Åh det är så svårt med "en sak in-en sak ut", men till slut måste man ju!
    Gud vilket go'fika, förstår att det var svårt att välja:)
    Önskar även dig en fin start på nya månaden!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det gott att fika
    speciellt när det ser ut så där :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Härligt med fynd..och lilla båten i Trosa andas ju bara SOMMAR så det förslår.
    Ha en fin dag
    Carina

    SvaraRadera
  4. Härligt när man fyndar och så ljuvligt med en båt i sjön.
    Önskar dig en härlig vecka
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Så underbart att ha sjösatt båten & härligt med lite fynd :)
    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
  6. Här hos oss ryms vi snart inte själva. Vi hamstrar som bara den både gubben och jag..
    Nu blir jag fikasugen minsann..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Så mycket godsaker det fanns där.
    och fynd har man ju alltid plats för..
    ha det så bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Jaa du jag har svårt att göra mej av med saker....även fast jag köper mycket loppisgrejer ;))....men man måste ju till slut, haha...
    Ha en fin kväll....här har vi fint väder och jag har varit ute på en power walk;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. He he.. det blev en dyr krok med andra ord, tur då att så mycket fint följde med på köpet!! :) Fika och båtliv!! Idylliskt!!

    SvaraRadera
  10. Hi hi ja krokar kan man inte få för många av ;) Uppdukningen av fikabordet är inte illa alls, svårt att välja. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera