fredag 28 juni 2013

Har du gjort den själv...

När barnbarnet Elliot 2,5år senast var här och hälsade på klev han upp altanen och gick fram till min Gerbera och sa -Vilken fin orange blomma du har farmor! -har du gjort den själv?:) ♥


Två nya flugsmällekjolar är däremot tillverkade (av mig själv;). Nu kan smällaren verkligen behövas ibland. Framförallt i sovrummet fram emot morgonkvisten när man gärna fortsätter att sova en stund till men man har EN enerverande liten rackare som envisas med att landa och krypa runt med sina killiga små fötter på näsan eller någon annan kroppsdel som sticker ut under täcket!
"Normalt" är jag en sådan där kanske överdriven -allt liv ska leva! Bär ut allt jag hittar, små baggar, steklar, humlor, spindlar -allt, förutom flugor........
Fästingar och mördarsniglar ligger ju risigt till också såklart om jag stöter på någon;)





Hoppas ni får en skön helg och massor med sol!
Vi får finbesök av Elliot och Oliver, som ska sova över hos farmor och farfar, mysigt!:)
Är lite dålig på att kommentera just nu, men jag kikar runt och håller koll på vad ni gör...bara så ni vet!;)
Ha de så gott!

Vill du ser fler flugsmällekjolar kan du kika här och här

13 kommentarer:

  1. Vad duktig du är...fina flugsmällekjolar ;))
    Och vad rolig han var lilla Elliot...dom är för härliga , dom små liven;)
    Ha en trevlig helg....jag gör nog ett inlägg senare idag ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Gullig liten Elliot, det är lite kul när de tror man kan allt ;)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Mysig blogg du har :)
    Jag är också sådan vad det gäller allas rätt till liv, men ibland brister det....
    Önskar dig en skön helg med barnbarnsmys!

    SvaraRadera
  4. Haha...barn är härliga...speciellt i den åldern:)) En sådan där flug-fä-kjol ska jag nog ta och pyssla till mina föräldrars stuga. Ha en fin helg/ Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Visst är de underbara barnen..ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig kommentar, barn är spontana. Mysiga flugsmällor...
    Ha en skön helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Ja dessa envetna flugor, att de aldrig ger sig. Sen kan jag irritera mig över ljudet de för, endel flugor låter verkligen jättehögt.

    Så fina kjolar du gör

    Önskar dig en härlig helg med barnbarnen
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Vilken gullig kommentar av Elliot och så mysigt att rå om de små grabbarna i helgen! Flugor är enerverande men det är fina smugfällekjolar du gjort.
    Ha en härlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Hi, hi, vilken kul kommentar!
    Ja, varför dyker flugor upp när man vill
    sova? Och varför ger de sig aldrig???
    Käcka kjolar du gjort!
    Ha en skön helg med barnbarnen!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Toppensnygga flugsmällekjolar!! Ja, barn är verkligen fantastiska!! Och vilket gott indirekt betyg till dej förresten :)

    Minne från dottern en gång i tiden. Jag hade köpt färdiggrillad kyckling och vid middagsbordet utbrast hon: Mmmmm.. jag älskar bortgjord kyckling!

    SvaraRadera
  11. Hihi såå sött/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  12. Hihi, ja de är ju för rara, inget är omöjligt liksom:)!
    Fina de blev, min jag vann går varm här också, mycket mygg i år känns det som!

    Ha det sommarfint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  13. Man får sig sina garv åt de småa.
    Fin smäll du fixat. Hade en mygga i morse som fullständigt terroriserade mig. Men jag segrade till sist mohahaha!
    Jag har också svårt med att göra smådjur illa men myggor och fästingar blir avlivade på studs! Uärk!
    Hoppas du får mys med småttingarna.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera