onsdag 12 juni 2013

Svalkande uteplats

En plats där man kan äta och fika svalt och behagligt behövs en varm sommar.
Där det fläktar och skuggar. Vi har en sådan plats, under våran stora björk.
Riktigt mysigt att sitta där i den sköna kvällssolen också såklart:)
Den här platsen "sköter sig själv" inga massa krussiduller utan den bara är!


Bakom blodlönnen kommer det snart att synas en klematis, men den är visst lite seg i starten i år.

Den stackars Hostan får jag nog plocka fram till ett värdigare ställe, här under syns den ju inte.

Mellan "väggarna" är det en syren som vi har tuktat i ett par år för att den ska komma fint ända nerifrån....

Katter finns det överallt....här fixar Melker morgontvätten:)

En ettårig Stockros i kruka

...förra året hade jag penséer i krukan, nu är hela gruset fullt!

Hm, en vissen bukett, dags att byta ut.

Glas och sol -älskar´t!



Ha en skön lill-lördag!


9 kommentarer:

  1. Vilken härlig uteplats ni har där under björken! De där penséerna i gruset kan du säkert gräva upp och sätta i en kruka. Så fick jag gratis penséer till en kruka för ett par år sedan...

    Och katter hittar ju de allra bästa ställena!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Har "sagt" det förr men säger det gärna igen, du har såå fint :)
    Hm! kanske ska sätta stockros i kruka i stället, verkar inte få någon när jag sår, då kanske jag inte rensar bort den i tro´n att det är ogräs...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Sån härlig plats ni har där
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Så naturlig och mysig uteplats;))
    Nu ska vi iväg och köpa en student present...inte lätt!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Jättefin uteplats, grönskande och naturlig! Förstår att det är skönt att sitta där..
    Ha det gott idag
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Härlig trädgård du har...Grytthyttestolar är så mysiga att bara sitta och "guppa" i:)) Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Härligt med en björk som ger lagom skugga! Jag har också klematis som är sen i starten, vad det nu beror på.
    Ha en fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Mysiga bilder och jag gillar platsen under björken. Vilket härligt bord i förra inlägget. Ha en fin kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig plats ni skapat där under björken. En riktig oas att vila i. Penseérna har spridit sig hos mig med, måste varit ett gynnsamt år för fröspridning förra året. Glas och sol....det gillar jag med. Så fint att se solens strålar i glaset.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera