fredag 14 juni 2013

Växande rabatt

Vita blommor är en absolut klar favorit för mig.


Älskar det både i rabatter och som snittblommor, vilken tid på året det än är.
Har alltid, konstigt nog, gjort det så långt tillbaka jag kan komma ihåg...
Nu betyder inte det att jag har en trädgård som går i vitt, långt därifrån!
Ända sedan vi byggde 1992 så har man ju hämtat små bortgallrade kluffsor av blomster hos nära och kära, så blandningen är total!
Men håller nu (21 år senare;) på att fixas till så att det blir någon form av harmoni och tänk bakom planteringarna.....hehe, låter ju fint iaf, sen hur det blir är en annan femma!
Förra året hyrde vi ju en liten grävare för att förbereda lite inför ladbygget så då passade jag på att få min rabatt lite större.

Spana in min fina markering med garn;)





Nu är det då bara att invänta och se VAD som finns, för det glömmer jag varje år, och sedan placera om och göra "rätt" och fylla på!

Något som också är sååå felplacerat är min fina rosbuske. Den doftar alldeles alldeles underbart och den är så vacker! Den ska bli ca 2x2 meter och är väldigt taggig!
Att den står precis bredvid sandlådan kanske inte blev helt bra...:/
Den skräpar en väldig massa också så den får flytta till nederkanten av tomten någonstans.




Ha en finfin fredag och helg!

11 kommentarer:

  1. Härlig trädgård du har och visst är det något speciellt med vita blommor.

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Ja vitt är vackert, men det är ju såå mycket som är fint :)
    Vad roligt att kunna ha en sådan stor rabatt och göra den fin,
    du får visa när den är klar :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag läste förr mycket om Vita Sackvilles vita trädgård och då började jag göra en vit vrå i min trädgård, det började jättebra och var vackert under några år - sen hann jag inte med. Vitt är så vackert i skymningen.
    Din rabatt blir jättefin när du blir klar med den!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Tittar bara in för att se så du inte ligger på latsidan med fix och rensning! Men det verkar du inte göra.
    Fin form på rabatten, det där blir bra!
    Vilken vacker ros! Vitt är vackert!

    Trevlig helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Gillar också vita blommor ;))....och rosa ligger inte långt efter, fniss....
    Ha en fin kväll min vän!
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Vita blommor är fint..men lite rosa och blått är fint också
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Ja det är snyggt med vita blommor!! Så fint du fixar, här blir det som det blir med en flock hundar som far fram som skollade troll igenom rabatterna :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Vita blommor är inte dumma! Håller fullt ut med om det! Tidigare år har jag satsat rätt enhetligt bland blomsterfärger, ja, mest vitt då, men i år är det lite blandat på balkongen. Läckert med trädgård! Spännande och se vad du hittar på dina ägor. Ha det gott! /Pia

    SvaraRadera
  9. Vitt härmed! och dom är så fina på kvällningen,jag har inga rabatter alls hos mig,eftersom vi bor på en kulle och här går det inte att plantera nåt.Men mycket krukor här och var,och jag håller mig oftast till vitt..ha de gott..kram

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker ros! Och visst är det härligt med trädgårdspyssel. Jag glömmer också från år till år vad jag har planterat, och var, så nu försöker jag komma på något bra sätt att märka upp i rabatter och stenparti så att jag vet vad som dyker upp när våren kommer och vilka ytor som fortfarande behöver fyllas på =)
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  11. Vackert med vita blommor och så spännande med en ny rabatt.

    Kramen

    SvaraRadera