måndag 10 juni 2013

Snacka rustikt!

Som jag skrev i förra inlägget så håller vi på att städa upp, röja, städa, måla, bygga och allt däremellan.
Av en del små omändringar och ommöbleringar mm så blev vi utan bord på våran altan på baksidan.
Men så var jag ute i EN av våra brädhögar och hittade två gamla bräder som vi sågat till för att ha som bänkar vid våran grillplats i skogen för läääänge sedan.....
Det bidde inga bänkar det bidde ett bord nu istället -snacka rustikt bord!;) Ser ut lite som ett rastplatsbord -haha!
Ombytlig som jag är så blir det säkert ett nytt nästa år och då har vi ju ett fint bord att ställa ute i skogen vid grillplatsen:)

Fick först för mig att jag skulle bygga själv (kan själv!;)......vet ni vad en sådan planka väger!?
Tur jag har en snäll gubbe som fixar♥



Efter en rejäl skrubbning med såpvatten så blev det riktigt fint!




Till altanen på framsidan blev det också ett nytt bord i år fast det var vi på Ikea och köpte.
Nog för att vi bara är två till vardags, men ofta på helgerna så är vi fler.
Familjen har ju utökats med tre trollungar som är i olika faser av barnstolar, och föräldrar till trollungarna som också vill få plats -så ett stort bord fick det bli!:)


Vindskyddet är målat vitt och all rost är borta.....
Inte borttaget helt förstås utan flyttat till en annan del av altanen;)
Även vitrinskåpet har fått en ny plats, men det tar vi en annan dag.




I går var det ett hejdundrandes åskväder med kraftiga hagelskurar men vattentunnan ser lika fin ut:)

...kanske lite mer småluddig i kanten på "volangen"?

....och det här med juteväv
....min kära vän fyllde år i helgen
....vad passade väl inte bättre än att göra ett paket av väven som var över;)
Försommarens ranson av ljus finns inuti;)


Önskar er en fin start på nya veckan, och njut av vårat vackra sommarland!:)

10 kommentarer:

  1. Herrejisses vad fint ni har, älskar bordet som är egentillverkat!!
    Här lyser solen (som vanligt), det tackar vi för eftersom det växer så det knakar i rabatter och krukor:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. WOW....så fint bord. Vilken skattgömma du har där i brädhögen. Brädor som bara är så fina. Vattentunnan blev riktigt snygg den med.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Oj vilket härligt rustikt bord ni fick...skulle också vilja ha ett liknande;)) Och vilken fin present ;)
    Ha en fin kväll min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefint bord, verkligen!
    Precis vad jag har gått och funderat på, men här finns inga roliga brädhögar
    att fynda i, för det är just sådana gamla rustika brädor som jag vill ha.
    Men det brukar ge sig med tiden :) rätt som hittar jag dem nog.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Åååhhh så fint...när du tröttnar kan du posta det till mig...jag skulle aldrig tröttna:) Ha det fint/Maria

    SvaraRadera
  6. Vilket perfekt bord, smart idé att plocka fram de gamla plankorna! Och så vackert med vilda blommor som dekoration!
    Ha det fint, vännen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Finfint!!! Där kom de gamla brädorna till sin rätt ;) Jag har oxå ett liknande bord, som är byggt av golvplank. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Oh, vi har också några sådana plankor! Ska vi nu börja bygga ett bord mitt i allt annat vi håller på med?! Ja, det skulle inte förvåna mig.
    Så snyggt med det vitmålade på altanen!

    Lycka till med röjandet!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Waooooooooo så läckert & snyggt :)
    Kram/Annmi

    SvaraRadera
  10. Ett sådant vackert bord, verkligen gillar dessa rustika vackra brädor. Helt underbart.

    Vackert ni har det på uteplatsen och så fint vindskyddet blev.

    Önskar dig en härlig kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera