tisdag 18 juni 2013

Lite orange, lite rosa, lite rött....

Nu har jag gjort det lätt för mig. Inte så vanligt faktiskt.
Oftast ska jag fixa själv, det ska sys, målas och loppas i hop det jag vill ha.
Men den här gången blev det inte så. I går blev det en sväng till Jysk för att lämna igen en grej, och där lös det lite röda lappar både här och där i butiken så hem kom jag med kuddar till stolarna på framsidan och ett set med ljuslyktor i matchande färger.
Inte blir det lika personligt, men jag tycker det blev riktigt fint!;)...färgglatt!
Nu kan jag kasta ner röven i stolen och bara ägna mig åt att lata mig;)


Den lilla blå stolen är loppad i veckan för en 20:a


Duk från Hemtex, gillar mönstret.



Krukor och amplar är planterat i rött och vitt.
Kanske borde liva upp det med lite rosa och orange också!;)



Katten är inte fyndad, varken på Jysk, Hemtex, Ikea eller loppis, han fanns redan här hemma;)
Han är min lilla livnjutarkompis!

Såg ut som det eventuellt skulle bli kanonväder till midsommar, det vore ju helt galet underbart, men frågan är om det kommer att kännas som en äkta Svensk midsommar då!?;)

Ha en skön dag!


11 kommentarer:

  1. Så fint med färger, du har lyckats bra! Och den lilla stolen är jag avundsjuk på!
    Ha det fint i midsommarveckan!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vist är det roligt att fynda!!!! och vad fint du har gjort på uteplatsen ;)
    Nu börjar vi installera oss här på torpet...har nyss varit och köpt lite växter hos en närliggande trädgårdsmästare....problemet är bara att jag
    köper "hej vilt"...sen får jag alltid komplettera med andra växter...men det är kul;))nu ska jag ut och fixa....
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Waooo så fint & så sött kissen ligger hihi...
    ha en underdar kväll/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  4. Wow...gillar dina färger och duken var jättefin! Katten också...men han är inte från ullared då??
    Håller med dig...vad är midsommar utan regn??
    Ha en go vecka
    C

    SvaraRadera

  5. Det är roligt att blanda
    både nytt och gammalt, blev riktigt fräscht jhu...
    Här verkar det som det ska bli regn och åska till midsommar,
    kan ju hoppas jag läst fel ;)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har det! Gillade också mönstret på duken, hade önskat att det fanns på matta.. då hade jag gärna fyndat en sådan!

    SvaraRadera
  7. Så härligt det ser ut men visst måste man tillåta sig att handla nytt ibland;) speciellt om det gör en glad.

    Önskar dig en fin kväll och en ljuvlig härlig midsommar om vi inte hörs innan
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Ja klart det kommer :)))
    Du det vart ju så fint med stolssitsarna. Visst är det roligt när man kan fynda :)
    Kram
    Fia

    SvaraRadera
  9. Även fast man "fuskar" med att köpa färdgt så tycker jag att du fått till det personligt. Mycket snyggt!!
    Haha... har faktiskt haft samma fundering ang fint väder och midsommar!
    Önskar dig en fin midsommar... regning som solig!
    /Jenny

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint att vila ögonen på!! Nä, du.. inte behöver man alltid lägga ner en massa tid på specifik loppisjakt och/eller eget knåpande, i alla lägen. Du sprang ju på storvilt som av en händelse! Att fynda fint är också en form av tillfredsställelse! Ha det gott och glad midsommar!! /Pia

    SvaraRadera
  11. Gjorde du helt rätt i! Att köpa färdigt alltså. Man måste inte göra allt själv även om det är en härlig känsla. =0) Så slå du ned din röv och bara njut av tillvaron och dina fina saker.
    Kram!

    SvaraRadera