tisdag 1 oktober 2013

Badkars-spa

Så länge man bara kan drömma om det där utomhusbadet med eluppvärmning och bubbel.....
är ju det här ett alternativ;)
Idéen har jag fått från min moster och morbror som har liknande i stugan:)...och så Ernst förstås;)

Två gamla kastade badkar....

en gammal brädhög...
lite såg och lite skruv

så har vi fixat oss ett spabad!

Lite färg tror jag det ska bli på badet, men det får nog vänta till våren....svartlaserat kanske?

Lock ska det också bli så man slipper tömma karen på löv, barr och snö.....


Brädorna över karen är "bord" till den goda drycken och vindruvorna;)

Bygget i bakgrunden....
Ska fluffa till och insynsskydda lite till sommaren med lite buskar eller träd.
Måste ju invänta planeringen av "gårdsplanen" till bygget först. 

Här är pannmuren som ska värma upp vattnet,
måste bara fixa en skorsten till den så det blir något drag i grejerna.

Här står ljuskopparna upp och ner i väntan på att få användas.....

Se så fina klockor som tappert står kvar trots frost och kyla


Ha en finfin tisdag!

Kram!

20 kommentarer:

  1. Det blir ju rackarns bra det där! Återbruk på hög nivå!
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  2. Du milde tid, det är så jag ryser hel och hållen. Detta är ju genialt. Och helt enligt min linje. Dom gamla bräderna. Den rostiga pannmuren. Borden för dryck och lite gottis. Underbart!! Kanske jag skulle vilja låna idén...bara lite grann liksom...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart ska det "lånas", det är väl det inspiration och idéer är till för;)

      Radera
  3. Åh så smart och mysigt! Bra jobbat :)

    <3 Jennie

    SvaraRadera
  4. Å va coolt spa, hihi.....jättefin idé....vad mysigt ni ska ha där i sommar;)).....nu är jag klar med mitt nya bloggrum.....bilder kommer så småningom ;))
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  5. Sååå mysigt ni ska ha där under stjärnhimlen, tanken har jag till sommarstugan, det ska bara göras :)
    det är inte alltid det är varmt att bada i sjön.
    Mycket bra fixat!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Aaa...vackert som bara den! jag kommer gärna till ditt lilla spa!
    Kram
    carina

    SvaraRadera
  7. Himmel, så underbart, det bästa som finns att sitta under stjärnhimmeln och mysa! Och vatten uppvärmt i grytan också, så fint som snus!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Men så otroligt mysigt. Något sådant bara måste jag ha någongång. Underbart.
    Hoppas ni fått en bra start på oktober. Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Men gud så bra det blev med ett utespa, lyxigt värre:)
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Vilken kul ide! Genialt måste jag säga!

    SvaraRadera
  11. Jisses vad fint! Tack för besöket hos mig och vilken härlig utmaning du tipsade om:-)

    SvaraRadera
  12. Men gud så sugen jag blir nu på att åka direkt upp till Jämtlands-stugan och bygga lite.. Det här inspirerar verkligen..
    Det ser ut som om du har ung. samma natur runt ditt ställe där också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Nä, dra på trissor!! Vad läckert!! Med lite skylande växtligheter blir det rena paradiset!!

    SvaraRadera
  14. Haha! vilken rolig ide! och så fint det blir sen då:) kan nog tro ni får en massa mysiga stunder där! Ha de gott..kramiz

    SvaraRadera
  15. Haha! vilken rolig ide! och så fint det blir sen då:) kan nog tro ni får en massa mysiga stunder där! Ha de gott..kramiz

    SvaraRadera
  16. Mycket på gång och finfina idéer. Du får ha en fortsatt fin dag.

    Kramen

    SvaraRadera
  17. Vilken toppen ide och snyggt blir det också...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  18. Men gud så mysigt...Jag hade varit knasig av förväntan och velat starta upp direkt. Kanske ett julbad med gnistrande snö och stjärnklar natt i vinter?
    Kram Annika

    SvaraRadera
  19. Vackert och smart

    SvaraRadera