måndag 30 maj 2011

Båtdynor

Hela helgen har jag knölat med dessa f..bannade båtdynor!!!! Det finns ju inte en rak sida någonstans!
Nu är det bara lite kvar och det ligger på handarbets nivån -vanlig hederlig nål och tråd.
Vi skar ut nya dynor ur skummadrasser och jag återanvände madrassöverdraget till att sy nytt till de nya. Sedan hade vi tänkt oss en enkel variant av överdrag som är lätt att ta med sig hem och tvätta om så önskas:) Det överdraget fick bli vanlig fleecefilt. Allt är ju som sagt lågbudgettema på i år och det gäller även båten.
Fint blir det och jag är nog lite stolt över mig själv att jag genomförde de här:) det har bara känts motigt att börja för det har verkat så krångligt:(
Äntligen verkar också motorn vilja va på vår sida och har bestämt sig för att funka, så nu ska det väl ändå bli sjösättning?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar