tisdag 24 maj 2011

Julaftons fyr

Nu gör jag det, jag målar Julaftons fyr utanför Trosa! Någonstans någon gång av någon anledning har jag bestämt mig för att inte göra det, känns liksom som den redan är avbildad på alla sätt som går.
Men kanske inte ändå, för nu tänker jag måla motivet på en av mina stökiga bakgrunder och jag tänker göra allt lite hoptryckt så det blir ett lite mer avlångt hus och fyr! :)
Men får man förstöra ett sånt fint och klassiskt motiv?! -säkert någon som kommer att tänka det högt;)
Om jag nu lyckas och den inte i slutänden "bidde nåt annat" så ska jag ha den med på vårsalongen!
Vårsalongen som ni säkert kommer bli påminda om ett antal gånger här äger ju rum 2-5 juni på Baderskan -Trosa stadshotell.
Så här ser bakgrunden ut.....och fortsättning följer väl då;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar