onsdag 26 oktober 2011

Mata fåglarna

Nu har jag klätt in vårat armeringsträd med granris så småfåglarna får lite skydd mot både snö och rovfåglar.
Stickigt arbete må jag säga, ajajaj va de kliar på händerna:(
Men det var det värt. Känner mig riktigt nöjd, och fåglarna är redan där och spanar in sin nya restaurang!
Ska köpa lite fler spiraler och annat så det finns gott om "bord" till gästerna;)
Hoppas nu att det här trädet håller för en vinter. Förut har jag släpat fram hela små granar eller tallar men dom rasar bara när det blir lite blåst....
Kanske ska tillägga att jag bor i skogen så det är mina egna granar som får sätta livet till, man kan väl säga att jag känner markägaren ganska väl:)




När jag ställt undan stegen och skulle fånga lilla pippi på bild såg jag att jag slarvat på just den "grenen", om  jag orkade släpa fram grejerna igen? inte då, de får va en naken gren där:)

Höstmys på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar