torsdag 20 oktober 2011

Miniutställning

Typiskt mig, jag har gjort det igen, jag ska ställa ut några tavlor på biblioteket i Trosa nu i slutet av oktober. När jag blev tillfrågad så hade jag ju "all tid i världen" -så visst absolut det kan jag göra, va kul!....nu är jag där, har gjort allt annat utom att måla tavlor så nu har jag nästan inga tavlor! Har inte haft rätta inspirationen för måleriet och är dessutom en obotlig tidsoptimist:(
En anledningen är delvis också att vi fortfarande försöker få någon form av organisation i vårat hem (svårt att slappna av med roliga grejer när det är kaos överallt). Nu när alla barnen har flyttat hemifrån så röjer vi lite här och där och sakta men säkert så blir det nog ordning till slut. Vi har ju aldrig haft något riktigt förråd eller överhuvudtaget någon förvaring som funkat dessa 19 år vi bott här -sant! Där förrådet skulle va har det ju varit allt från lekrum till tonårsrum -men nu jäklar håller det på att bli ett förråd med hyllor och garderober!!
Tyvärr blir det nog inte klart förren första snön fallit så gubben kan hasa sig in och greja för nu är han ute hela tiden och fixar inför vintern...vilket jag är otroligt tacksam för:)


Vill du se hur bastun såg ut innan vinterfixet så kika in på våran blogg slinderbacken

Vad gäller tavlorna så är det ju tur att jag jobbar som bäst med blåslampan i röven så nu är jag på G och det är kul, håller tummarna och hoppas innerligt att det blir som jag vill!
Varför är det så här? Jag hade ju bestämt mig för att inte sätta mig i den här sitsen, jag vill ju måla när inspirationen är på topp!
Det som blir något om det blir något kan du efter helgen hitta här -Marianne Hellberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar