onsdag 14 november 2012

Mossa och lerkrukor

Elliots och min lilla skogspromenad resulterade ju i en hel del mossa som jag nu har pyntat lite med i min "djurfoderlåda"  som jag har på farstubron. En del i lådan är kvar sedan höstpyntet.
Av höstljungen var det bara den ena som var hyfsad och fick leva vidare en stund till och kålen ser ju än så länge frisk ut:)
Lite lingonris fick platsen efter lavendeln som nu står i jorden i väntan på våren.
Närmare advent blir det nog lite mer julstämning i det hela.



Stormlyktan har rostat på sig lite sedan i somras:)

Hinken som jag lade en del av alla lerkrukor i har också fått sig ett mosstäcke, blev rätt fint:)




Idag fixas det med lite av varje som inte är det roligaste här i världen men ack så nödvändigt och borde varit gjort för länge sedan.
Plockat ur båten, spolat av stora "plaskpool"duken och hängt på tork, tömt lite krukor och tagit in mitt vitrinskåp. Vad det ska få göra i vinter visar jag en annan dag.

Ha en mysig onsdagskväll!

Kram!

11 kommentarer:

  1. Det blev jättefint med mossan i hinken..
    och lyktan så härligt rostig den har blivit....jag har lagt ut lite konservburkar i trädgården på ställen där de rostar till sig fort

    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Zinkhinken med krukorna i blev så fin med mossan. Det finns så mycket man kan använda från skogen. Lyktan har fått fin patina snabbt. Kanske det enda positiva med allt regn vi fått.

    Ha en fin kväll

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne!
    Hinken med mossa o krukor i gillar jag:)
    Var på stan idag o hittade lite grejer förstås, bl.a. ett juligt förkläde från Indiska, som jag köpte på myrorna för 25 kr, riktigt fint o rustikt.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Kul att du vill vara med i min utlottning... Hinken med mossa och krukor var så fin, det tipset kommer jag att låna, toppen bra.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du har gjort så fint och vilken härlig idé med krukorna i hinken och mossa, den idén snor jag! På lördag kommer mitt lilla barnbarn Julia och då ska vi gå ut i skogen och plocka mossa.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har gjort!!
    Hoppas du får en fin kväll:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Åh det blev jättefint!! Jaha ska du ha projekt i vinter :) Nu vart jag nyfiken ju!
    Ha det så bra
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  8. Ååååh gu´så fint du gjort!
    Inspirerad till max här ;)
    Gillar verkligen vad du gjort med lerkrukorna.. så enkelt men ändå så fint!

    Oj va lyktan hunnit rosta, snyggt!

    Sov gott!
    Kram Frederica

    SvaraRadera
  9. Fina höstbilder:) Ja det var lustigt med Nyåker...jag smakade nog de pepparkakorna första gången genom jobbet. Olika representanter som kommer från olika medicintekniska företag brukar ha med sig en pepparkakburk så här på hösten (lite finare än den i plast som finns att köpa i matbutiken). Otroligt goda är de!! Ha det gott Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Shit så snygg hinken blev.
    Tänk vad något så enkelt kan lyfta så mycket.

    Hoppas ni får en skön Torsdag, Kram Malin
    PS. Nu är äntligen det "hemliga paketet" på väg.
    La på det igår kväll efter att ha glömt det hemma på hatthyllan flertal gånger ;)

    SvaraRadera
  11. Väldigt snyggt det blev med dekorationer i hinken, Tack för tipset :)
    Jag är alldeles ny här hos dej och jag kommer att återkomma :)

    SvaraRadera