fredag 23 augusti 2013

Det är vädrets fel...

...att jag inte sitter mer vid datorn nu. Det är för perfekt för allt som ska göras ute och på kvällarna faller man ihop i soffan som en säck potatis!
Nu är inskolning av dagis klart för Frans så han är inte här lika mycket nu. Men det finns ju att göra även när man inte har barnbarn på agendan;) Mycket att ta igen.....
Har börjat mitt "nya" liv, kikat på innebandy, rensat rabatt, fortsatt på gamla projekt, varit på utflykt, rensat en damm åt en vän, klippt gräs, njutit av barnbarn, bakat "akut" matbröd, pillat hemsidan åt kulturrådet där jag är med (och den ordinarie är mammaledig), påbörjat ett programblad till samma, gjort saft, städat, tvättat, saknat katt....ja men ni vet ju hur en del veckor kan se ut;)

Flottfärd på Trosaån...




Rensat rabatt

Mina sovande bilåkande guldklimpar till barnbarn,
jobbigt att vara med farmor och farfar;)

Bakade "akutbröd" en kväll när jag glömt köpa....
Inget jäsande utan det är bakpulver som gör jobbet:)

Belinda gjorde ett fynd i dammen vi var och rensade,
en 10krona från hennes födelseår som satt sig fast i en sandsten!
Hoppas den inte faller isär när den torkar..

I mitten bakom vassruggen ser ni Belinda står och sliter,
fy fulingen vilka rötter och så tungjobbat, vi vart riktigt svettiga.
Livrädda att ha sönder dammduken också!

Träningsmatch inför seriestart i innebandy.
Frans var där och kikade när morbror Tommy spelade:)

Melkers hemkomst efter att varit borta flera dagar och gjort matte alldeles galen av oro!
Rackarns katt!

Vyer från promenader i mitt "nya" liv, som består av att börja röra på mig igen!
Intag av nyttigare föda och avslut av sötsaker tar vi senare när hösten kommer;)


H knölar på med projekt lite här och där.
Många av projekten är ju då förstås mina önskemål...;)
Här blir det en gång av Ölandssten som går mot grannen.
Nu äntligen är golvet gjutet i vårat garage/lad-bygge så nu ska det börja byggas där också:)

Litet pyssel till syster, blomdekorationer.

Och här är jag nu!

Har äntligen tagit fram pensel och färg och ska göra färdigt vårat utedass som vi har.
Har alltid önskat mig ett och för tre år sedan när vi bytte ut trekammarbrunnen mot ett reningsverk så byggdes det en "teknikholk" och på baksidan av det fick jag mitt utedass!
Så här har det stått sedan dess, men nu ska det bli klart!:)

Ha en underbar dag!
..och jag ska verkligen försöka slå ner röven framför datorn lite på kvällarna nu och hälsa på inne hos er!

Krameli kram!

@mariannehellberg heter jag på instagram, där är jag mer aktiv just nu;)



8 kommentarer:

  1. Så många fina bilder ..ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Så fint ni fixar och vad häftigt med tio-kronan!!
    Härliga projekt och fina bilder :)

    Önskar dig en finfin helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Ditt nya liv låter helt fantastiskt! Flottfärd på ån, vilken upplevelse, vilken ro och frid! Och utedasset är inte dumt!
    Önskar dig en riktigt härlig helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Härligt när det händer kul saker och livet rullar glatt på :)
    Men önska sig ett utedass...haha!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Det gäller att njuta av fina dagar och barnbarn.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Kikar in som hastigast för att önska dig en härlig helg!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder... Måste också rensa i dammen, det har vuxit väldigt mycket i sommar. Dessa underbart härliga barnbarn, man bara njuter. Vi har en liten prins som är helt enkelt underbar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Vilket härlig inlägg!! Hm.. jag ska också försök sälla mej till ditt nya liv.. ja, anamma samma livsstil med mer motion och mindre onyttig mat så klart! Du, det var minst sagt lite jungelfeeling över Trosaåns vegetation, från vattnet sett! Och det verkar vara rena rama träningslägret att hänga med farmor och farfar!!! Slutligen.. känner inte många som har utedass på önskelistan :)

    SvaraRadera