måndag 23 september 2013

Snabbpyssel

Gjorde mig några ljuslyktor till myset utanför bastun i helgen.
Idén fick jag från det här inlägget hos Mycket annat & lite betong.
Mina lyktor fick bara några varv av hampasnöre, men det ser lite roligare ut än inget i allafall:)

Limpistol, hampasnöre och ljuskoppar från Ikea


Det här trädäcket hade vi förut, så här, till en plaskpool modell STOR.
Av en händelse råkade jag glömma den ute hängandes på tork förra året, så den frös sönder -ops!:/
Men så kom jag på den briljanta idén att flytta däcket till bastun! -till min stackars H:s frågetecken, småsuckanden och skakandes på huvudet;)


Nu var det inte så lätt som det ser ut på bilden, fy vad vi slet för att sno runt den och få den på plats!!
Men det var det värt!

Blev inte så tokigt :)
och efter en provsittning med en kall öl serverad på lilla puffbordet så tyckte H att det var en rätt bra idé ändå;)


"Ernstade" till det lite med spikar runt om för att hålla mina pysslade lyktor på plats.




Nu råkar det ju vara så att jag har två badkar som står och gör ingen nytta alls (just nu) uppställda mot baksidan av bastuväggen, sånt där kan-va-bra-att-ha, ni vet.
Nu vill jag ju ta fram dom och ha som "spabad";) En pannmur att värma vatten i har vi .....så då är det väl bara att köra eller hur?;)

Ha en skön start på den nya veckan och så hoppas vi att solen tänker göra oss sällskap en vecka till!

Ha de gott!

10 kommentarer:

  1. Verkar inte som det är brist på idéer när du är i farten! Bäst att smida medan järnet är varmt!
    Det skulle väl vara mysigt att ligga i badet och titta på kvällshimlen...
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Det där låter som helt i min stil. Spabadkar. Och värma vatten i en pannmur. Tänk Dig att ligga i det varma vattnet och snöflingorna dalar ner...underbart! Jag hade ju planerat många bad i zinkkaret i sommar men jag kom aldrig till skott liksom. Men till nästa sommar då ska det bli av...

    SvaraRadera
  3. Du har så mycket fina små pyssel för dig! Jag hoppas att jag återfinner min kreativitet en dag!

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev med trädäcket vid bastun! Ett par spa-badkar låter inte så tokigt heller...

    Kul idé med snörena på ljuslyktorna också! Det fungerar även utan limpistol om man lindar några varv och sedan knyter en rosett eller knut. ;-) Blir riktigt snyggt med blomstersnören i olika färger. Hittade sådana på Blomsterlandet... Ett snabbt och enkelt sätt att piffa upp ljuslyktor t.ex. till en fest.

    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Vilket enkelt och fint pyssel du gjort!
    Och däcket vid bastun är ju perfekt, men gubbarna ska bara knorra innan det är klart. Efter lite knorrande har du nog badkaren på plats också!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Så fint och härligt allting...dina lyktor blev jättemysiga...tänk vad lite pyssel kan göra skillnad!! :)
    Ha det fortsatt gott vännen♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Så fint ni har gjort....allt var bra tycker jag....mysigt att sitta där med en kall öl, hihi....och röja behöver jag allt göra nu också...för nu har jag kommit på att vi ska göra om lite...jag ska ta dotterns rum till blogg/gästrum...och hon ska få det stora rummet i källaren....så hon får lite mera "privat"...så tonåringarna kan få vara för sej själva lite;)))....så nu kliar det i fingrarna...har sett vita skimrande tapeter på Rusta.....måste nu bara "bearbeta" gubben lite, hihi....han är inte så pigg på att tapetsera, haha.....men nu bestämmer jag , så får det bli, hihi.....
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Så fint det blev med däcket framför bastun! Dina lyktor blev hur bra som helst, och tack för att du länkade! Och spa-bad med badkar måste ni ju bara ha! En mycket bra idé!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Såå mysigt du gör, och det kommer bli kanon med badkaren :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Det var en aldeles utmärkt idé att flytta trädäcket:) Fin idé med ljuslyktorna...så enkelt och ändå så fina:) Kram Maria

    SvaraRadera