torsdag 2 februari 2012

Grått i vardagsrummet.....tror jag;)

Jaha, här går jag fortfarande och väntar på hjälp med hallen, så gav sig vardagsrummet in i leken och hann före!
Nu har vi (jag) väntat även på det ett tag så ingen är ju så mycket gladare än mig, kanske ska va Håkan då som slipper höra mina planeringar och min ångest inför färgval mm som ändrar sig från vecka till vecka, nu gör vi det här och så blir jag tyst -ett tag;)
Inte nog med att det blev lite -vi gör det nu på en gång utan betänketid- utan det ska nästan va gratis också!!
Billigt blir det, så jag utan dåligt samvete kan ändra igen (om jag vill), fondvägg har vi nu och fondvägg blir det igen:)  Ni har säkert som vi en TV som styr allt! Ända sedan vi köpte vårat monster så har jag velat fixa i ordning v-rummet. Min tanke är att jag ska få ihop det så det blir en egen liten enhet, inte vet jag om det funkar men det visar sig ju snart:)
Tapeten som ska utföra miraklet hittade jag på Rusta och jag köpte bara en rulle!
Nu är jag så lyckligt lottad att jag har både en svärson och en dotter som är målare, Håkan jobbar på bygghandeln nere i byn och där finns det färg:), så plocka undan grejer och täcka golven ska jag göra och sen är jag nog barnvakt istället:)
Ni får verkligen ursäkta mina skitdåliga bilder, tapeterna går i lingrönbeigebrun, har ni hört talas om den färgen förr? syns inte så bra på bilderna bara;)

Ja så här ser det ut nu, vi har redan plockat undan nästan allt småplock, Den randiga soffan är på tillfälligt besök och ska flytta vidare med våra tillfälliga inneboende....tror jag;)
Bordet kan ni kika lite extra på för det kommer INTE tillbaka!

Kaminen kommer att trivas mycket bättre med vårat nya färgval:)

Ha de så gott och jag återkommer under arbetets gång!
Kram!

3 kommentarer:

  1. Det är jobbigt det där att man måste bestämma sig för EN sak, det finns ju så mycket fint att välja på!
    Men det ska bli spännande att se hur det slutar:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Så spännande att få se även detta slutresultatet framöver.
    Ska erkänna att vi säger negerbollar här hemma med, men får nog försöka öva bort det nu när Stella utökat familjen.
    Ha en trevlig torsdagkväll,
    kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittade in till min blogg. Har varit krasslig så jag har varit dålig på att kommentera.
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera