torsdag 15 mars 2012

Kaffefilurar i vårsolen

Här ute vid bastun har jag tillbringat senaste timmen med en kopp kaffe, sudoku och lite filurande över "vårbruket" och allt som nu ska göras utomhus när sista isen har smält bort från gräsmattan och marken blir mjuk och go igen.



Bastuveden behöver inte fyllas på än.....

hm, vattenhinken, ska jag plantera i den till sommaren istället....

Mina fina amplar/marschallhållare som kära moster gjort, ska absolut få några fina blommor att bära runt på i sommar:)

Å nej, just det, taket måste ju målas här också....blir bra jobb för våra två inneboende målare kanske...?;)
 

 oops!, rester från en lördagsbastu! 

...sån tur att vi har den här fina skylten på dörren;) 

Den stora stenfyllda jättekrukan måste kanske få sig lite växter i fina krukor..... 

Rhododendronbuskarna ska flyttas ner till en annan plats på framsidan av huset, har varit på väg i många år nu, men snart kanske det verkligen blir deras tur!?
Planteringsbordet som syns på gaveln på friggen ska rensas och piffas upp plus ev få sig några dörrar så det blir som ett stort skåp (tycker H)

Gräsklippar"rampen" för avspolning och annat grejande med åkgräsklipparen står redo och väntar!

Trots attt det bara är en liten del av min tomt jag suttit och filurat över idag så
vill man ju bara att vintern ska dra sin kos ordentligt så man kan börja leva livet ute igen!:)

Vårsoliga kramar!


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt du verkar haft det i vårsolen!
    Här är det grått och mulet, kom till och med några regnstänk när jag var ute på promenad.
    Jättefina amplar, kommer att bli fint med blommor där i. Blir nog fint med blommor i hinken också:)
    Fortsätt att filura nu...;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Haha vilken rolig alkoholtest :)
    Det ser härligt ut där i din hörna med din fina filt. Hoppas du får sitta där mycket i helgen och ha det gott.
    Kram kram

    SvaraRadera