måndag 26 mars 2012

Solig helg med utejobb!

Helgen blev sådär helt underbar som jag önskade!
Lite för blåsigt på söndagen kanske men det gör inget för solen värmer så gött ändå:)
Vårat armeringsträd som fåglarna haft sin vinterrestaurang i har städats och ska så småningom få agera sommarspalje till någon växt i år tror jag.
Tänk så lätt och roligt och stickigt det va att klä det fina trädet med massor av ståltråd runt de friska fina gott doftande granriset i höstas, och så himla barrigt och skräpigt det var att få bort alla väl ditsatta ståltrådssnurrade grenar nu, men jobbet är gjort och kan prickas av från "att göra" listan!:)
Dom är rätt duktiga på att skräpa ner dom söta restauranggästerna, så en rejäl krattning var på sin plats!



brunt och väldigt barrigt...



Det krattade resterna slängde jag ut i skogskanten på baksidan av huset och hoppas att några solrosfrön eventuellt vill gro och bli fina ståtliga solrosor i sommar!
Förutsättningarna är säkert inte de bästa för det är mest sand i backen, men man vet aldrig, just solrosor brukar ju kunna överraska med att kika upp på det mest konstiga ställen:)

Fick ner några söta små penséer i krukor på framsidan.


Vilka "gula" bilder, fel inställning kanske?

En hel del jobb stod på trädgårdsagendan, men mycket är det nog bäst att vänta med....
Gjorde bl.a ett litet försök att påbörja en liten frösådd i mitt lilla trädgårdsland, men det tar vi i nästa inlägg;)

Följ gärna med i "min" andra blogg också, där är det lite samma, men även andra lite större projekt som sker här hemma hos oss på Slinderbacken både hos mig och Håkan och hos grannen (min syster och hennes man:)

Ha en finfin måndag!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin ampel du har där, rostig och grann;)
    Än ligger snön kvar hos oss, även om den är på väg att försvinna. Men det dröjer ett tag till innan vi kan börja fixa i trädgården.
    Ha en fin måndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig ljuvlig trädgårdshelg, och så vackert ni har det.

    Önskar dig en härlig tisdag och tack för att vi alltid får titta in oavsett tid på dygnet;)

    SvaraRadera