lördag 7 april 2012

Äggstra kul efterrätt:)

Påskaftonens efterrätt fick bli dessa söta "ägg"skapelser som jag hittade på bloggen Fiffiga Systrar, var ju bara tvungen att testa!:)


Blev en riktig påskbakelse kan man väl säga;)

Recept hittar du här på Fiffiga Systrar


å så här gjorde jag
Rulltårta
3ägg
1,5dl socker
2dl vetemjöl
1tsk bakpulver
Vispa ägg och socker riktigt fluffigt, rör ner mjöl och bakpulver.
Bred ut smeten på bakplåtspapper och grädda 250gr ca. 5min
Sockra på rulltårtan och vänd den sedan med hjälp av ytterligare ett bakplåtspapper.

Mixa en burk 400gr persikohalvor till en puré och använd det som fyllning i rulltårtan.

Bakelsen
Skär upp önskat antal skivor och lägg på fat
Klicka på den luftigt vispade grädden, gärna lite extra runt om, och lägg slutligen
på en persikohalva så det ser ut som ett stekt ägg:)


Snabbt och enkelt och jättegott!

Ha en fortsatt mysig påskafton!
Kram

3 kommentarer:

  1. Jag trodde först att det var ett stekt ägg..fniss! Men sen förstod jag att det var en god bakelse - MUMS
    Jättegott!
    Ha en fortsatt trevlig påskhelg//kram Fia

    SvaraRadera
  2. Så söta, misstänker att de även smakade underbart.
    Ha en fortsatt mysig helg, kram

    SvaraRadera
  3. Fniss vilken roligt efterätt;) Ser verkligen ut som riktiga ägg ju;)

    Önskar dig en härlig fortsättning på påsken.

    SvaraRadera