tisdag 17 april 2012

Vi har en stuga....ett paradis!

Kör väl på och visar en av de saker vi har och som är så självklart i mitt liv att man inte tänker alls på vilket riktigt paradis på jorden det är! Jag pratar om vårat älskade sommarställe i Västerbotten. Dit har jag åkt med mina föräldrar varje sommar sedan jag var bebis och det är läääänge sedan, hela 45 år!
Mina barn har också åkt hit nästan varje sommar sedan dom var bebisar och sönerna är 23 år idag. Nu mer följer dom inte med oss förstås, men dom klipper inte sina band till norrland heller:)
Det är jag och min ena storebror som numera har stugan/stugorna själva. Det står alltså en större stuga än våran lilla nybyggda goding där, som min mamma och pappa byggde, men det behövs två för våra familjer växer ju för varje år känns det som;)
Den ligger precis bredvid en å som är användbar till både fiske och bad, men framför allt sitter vi ute hela kvällarna och bara njuter av tystnaden och att våran vän bävern ska komma och visa upp sig, han simmar förbi en sväng nästan varje kväll:)
Grannarna runt om består av mina underbara mostrar och morbröder som också har sina stugor där.
Våran ena son sa faktiskt en gång till fröken i skolan, som frågade vad dom skulle göra på sommarlovet, att - fröken de är så att vi har ett eget paradis som vi brukar åka till......:)
Jag förstår dom orden för är det någonstans dom kunnat bada hela dagarna (vilket dom i stort sett gjorde;), fiskat, eldat, spelat spel, lagt pussel (ingen tv), suttit ute på altanen och lyssnat på åskväder som heter duga och gjort allt tillsammans som man inte brukar göra på samma sätt hemma, så är det just där i stugan!

Klicka på bilden så kommer du till inlägget om första delen av inredandet :)



 
Här kan du också se




Ha en underbar tisdag mina vänner!:)


3 kommentarer:

  1. Men åh så härligt underbart. Förstår att det kallas paradis;) och förstår att det hamnar på din "vad du har"lista;)

    Önskar dig en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Det låter underbart i mina öron, och igenkänningsfaktorn är stor...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja där är så gött att vara ...kära Leduån :))

    SvaraRadera