måndag 16 april 2012

Vi har en båt....

Som fortsättning på det här med vad man faktiskt har, så tänkte jag fortsätta med en grej som fortfarande ligger på tomten, men snart kommer att ge oss möjligheten att njuta av skärgården när vi vill.
Våran fulsöta lilla "Jolanta", en snipa av mindre modell som tar oss fram i Östersjön med den hiskeliga farten av ca 5knop;)
Vi kan snart laga mat i henne för det ska fixas med ett litet kök, just nu har vi två trangiakök som också funkar fint att laga mat med, men vi har ett gammalt "retro" gasolkök från en husvagn som vi ska ta till vara på. Hela båten är ju lite retro;)
Sover gör vi gudomligt skönt i den lilla ruffen. Somna och vakna till kluckandet och vaggandet är så otroligt mysigt. Lika mysigt är det ju förstås inte om vinden vänder och man måste ut mitt i natten och flytta om tampar och ankare, men det är det värt!
Sommartid ligger hon vid en brygga i Trosa vilket innebär att vi faktiskt har en liten "sommarstuga" i Trosa med sjöutsikt, de ni;)

Vårat blivande gasolkök som kommer från den här husvagnen



motorn testas under vårens förberedelser förra året

Nyfixade dynor och i kuddarna förvaras täcke, lakan och nattkudde



Sommarkväll vid bryggan i Trosa

Så summan av vad jag har så här långt = Ett hus med en trädgård, en båt i Trosa skärgård, och......visar det en annan dag:)
Vill ni se lite mer ur vårat båtliv och lite fina skärgårdsbilder så kan ni kika här och här
Kram!

4 kommentarer:

  1. Det där med att somna och vakna i en båt, det låter som en dröm:) Gud så skönt man ska sova!!
    Jag ska ta på mig de där speciella ögonen jag också, sen ska jag gå runt och kolla vad jag HAR.
    Vet ju redan vad jag INTE har, typ kakelugn och sånt tjafs;), så det är nyttigt att vakna upp ur hemmablindheten:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. vad snyggt det blev i båten! Vi gillar också båtliv! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  3. Men åh vad ljuvligt... Ser ut att vara en riktig härlig sovplats där;)

    Så härligt med båt tänk så bra du har det;)

    Ha nu en ljuvlig kväll

    SvaraRadera
  4. Åh så avis jag blir...hur mysigt och vackert som helst <3
    kram

    SvaraRadera