måndag 2 april 2012

Tygpåsar

I dag har jag varit lite kreativ och äntligen sytt två tygpåsar till Elliot. Han fick både byggklossar och Duplo i födelsedagspresent och julklapp, men inget bra att förvara det i, så då köpte jag tyg och skulle sy.......och så blev det annat och annat och jag glömde helt enkelt bort det!
Men i går kväll klippte jag till bitarna och så blev det en stund vid maskinen idag:)
Yttertyget är nytt, men fodret är ett tyg som en gång i världen skulle bli gardin men som aldrig blev det!
Målade några träkulor i matchande färger som dekoration på snörena, och dom är hårt och ordentligt inknutna på snöret för att inte lossna!

Känner mig som en rätt så nöjd farmor idag!:) (hoppas lilleman också blir det)
Har nog tänkt att jag ska såga till och måla en passande krok i mdf -men en sak i taget;)






Fortsatt härlig måndag på er!:)

5 kommentarer:

  1. Jättefina påsar, vad duktig du är! Tror att lillgrabben också kommer att bli glad och nöjd:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Jättefina påsar en verkligt smart idé. Tror nog att barnbarnet kommer uppskatta dem med.

    Ja tänk så olika vi kan vara, jag och syster är jätteolika men visst är olikheter intressanta;)

    Önskar dig en härligt ljuvlig kväll

    SvaraRadera
  3. Så fina. Tycker du ska vara en riktigt nöjd farmor och sträcka på dig lite extra.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina påsar du gjort. Sådan där påsar är ju jättepraktiska och går att ha till massor av saker. Killen blir nog väldigt glad, gissar jag :)

    Jag önskar dig en härlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Vad fina påsar!! det är klart att Elliot kommer att bli glad! det är tur att han har en farmor som du <3 kram

    SvaraRadera