tisdag 14 augusti 2012

Rabatten ska ju ändå bort!

Tänk att nu ska jag visa er något som jag skäms lite över!
Den här fruktansvärda "rabatten" har i flera år nu väntat på att bli uppgrävd och borttagen.
Under denna väntan har jag/vi inte brytt oss ett dugg om den -för den ska ju ändå bort!
Igår fick jag hybris och började rensa, så får vi se hur framtiden blir för de stackare som trots illa behandling överlever och överlever....
I den "rishögen" som ännu är orensad finns en jättefin vårginst och en klematis vars stöd på väggen rasade samman och där ligger nu klematisen för andra året i rad -för rabatten ska ju ändå bort!
Som sagt man får ju skämmas:(


Lite finare, mer omhändertagna växter kommer här...

Min älskade dahlia som kommer från svärmor

Flox, lila och vita



? -men det är en fin och ståtlig rackare:)

Kärleksört


Några sockerärtor

Persilja från affärn som jag satte ner i kruka, kommer finfint!

...och så har vi ju Carzon såklart, han ni vet som inte viker från min sida många minuter om dagen ♥ ;)

Nu ska jag ut och fortsätta operation räddning av växter och sen blir det jobbet på em!

Ha de så gott!

Kram!



4 kommentarer:

  1. Haha, ja du, tur jag kan skylla på avståndet, annars hade jag nog fått sätta mig i bilen och pallra mig iväg till ditt garage ;)
    Våra land ser likadana ut. Fast jag kan ju skylla på att vi bor här första året och vill följa alla växter som finns i landen ;)
    Den ursäkten tror jag funkar även nästa år!!!
    Ha en skön Tisdag, Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att det finns fler som har sådana rabatter! I höst ska jag rensa och flytta från min rishög.

    SvaraRadera
  3. Jag har också rabatter som jag skäms över!
    Jag kan inte ens skylla på att de ska bort. För meningen är att de ska blomma med olika blommor hela sommaren och hösten och vara jättevackra....

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Åh en sådan rabatt har vi med, usch så jag skäms över att vi inte gjort något åt den. Men som du säger den ska ju ändå bort;( I den växer en massa kirskål men emellan många vackra hostor som jag inte tagit mig för att flytta på än. Men men skönt att se att fler har skämmiga rabatter;)

    Önskar en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera