torsdag 16 augusti 2012

Tomtar på loftet

Haha, vilket "fynd"!!
Ni vet när man inte hinner med att kolla runt på allting innan auktionen börjar....
Så när det kommer ett utrop på diverse julsaker (vad jag nu skulle med det till ??) och man ser en spännande luva och en gullig liten filur sticker upp ur en låda......på långt håll......då vet ni hur full i skratt man blir när man får sin lilla låda för 70kr och ser vad den innehåller!:)
Men nog ska dessa få en plats någonstans, två av dom iaf;)
Julgransmatta är jag faktiskt utan för den är trasig så den kanske får ses över en extra gång.
Rätt kul ändå med dessa lådor som man inte har någon koll på vad dom innehåller, spänningen är på topp!;)




För 60kr blev den här lampan min oxå.
Hade inte sett den heller innan så armen for upp direkt när jag såg den.
På några sekunder så såg jag framför mig en förvandling alá Ernst med lite hampasnöre kanske, jag gillar ju verkligen det materialet, så varför inte;)
Jaja, för den lilla pengen kan man ju leka och testa sig fram, den ska nog få ett nytt liv!:)


Ha en härlig torsdagskväll!
Här har det regnat en snabbis men nu lyser solen för fullt så trädgården nästa!

Kram!



4 kommentarer:

  1. Men vilka roliga fynd och lampan är helt ljuvlig (ser den med hampasnöre-ala-ernst-ögonen) SÅ fint kommer det bli. Visst är det roligt att handla lådor, och extra intressant blir det när man inte vet vad de innehåller;)

    Tack för den söta kommentaren om mitt lilla fat;)
    Önskar dig en härlig ljuvlig kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Auktioner och loppis! Skitkul rent ut sagt. De där lådorna kan man göra fynd. Ibland så hittar man saker som de blandat hej vilt med allt möjligt.
    Fast det händer ju att vissa saker åker i runda arkivet bums..man får liksom försynt ta en sväng ut till soptunnan..:)))
    Lycka till med lampan. Vi får väl se slutresultatet?
    kramis
    Fia

    SvaraRadera
  3. Härligt med fynd. Ska bli spännande att se vad det blir av det.
    Jag måste faktiskt säga att jag är ganska duktig på namnsdagar,
    tycker det är lite kul att ha lite småsaker att fira.
    Hoppas ni får en riktigt mysig Fredag, Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Härliga fynd ju ..och lampan tror jag blir helt suverän

    Ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera