måndag 20 augusti 2012

Sur överraskning!

Ska bara börja med att gnälla lite! Usch och fy vad det är trist när inte datorn bara funkar och är snäll utan helt plötsligt får för sig att bråka med att stänga av sig flera gånger varje dag utan förvarning!!
När som helst, hur som helst -den skiter fullständigt i vad jag sitter och gör för viktigheter!;)
Peppar peppar så har den skött sig riktigt bra idag efter lite rensning av diverse program.
Vart så nervös att den höll på att braka samman så jag var iväg och köpte en extern liten vän som ska få lagra ALLA bilder man har i burken, tills jag har tid att gå igenom dom och spara ner på annat....
Sååå skönt att få vräka ur sig, nu känns det lite bättre;)

Idag har jag varit på det stora varuhuset och handlat lite höstfägring till hemmet i form av kuddar, ljus, småskålar, kaffemuggar och diverse braha-saker.
Länge sedan jag var där, så det var riktigt mysigt att få skrota runt med syster och dotter:)

Helgens kräftkalas var mycket trevligt och vi tog kvällen till ära med oss en liten överraskning!
Vi tog med den här....


Eftersom vi inte äter det själva men alltid försöker smaka när tillfälle bjuds (för man kan ju lära sig) så ringde vi en expert på området -såklart!
När vad och hur gör man frågade vi?!

...lyssna nu här hur gott det blev...
  • Tunnbröd
  • Smör blandat med riven västerbottenost att breda tunnbrödet med.
  • Mandelpotatis
  • Surströmmingsfiléer (som vi strimlade)
  • Hackad rödlök
  • En röra av hackade tomater, dill och Turkisk yoghurt att toppa med!
  • Nubbe;)
...om det var gott?
Allt utom surisarna var underbart gott!;)
Helt ätbart om man höll andan när man tog en tugga;) och än så länge inget jag kommer att längta efter!

...om överraskningen vart poppis?
Nja. vissa av gästerna smakade glatt medan en del vägrade...
Om vi säger så här -vi som ville smaka fick hämta fisken ur burken ett kvarter därifrån?!?;)

Hoppas eran helg varit härlig!
Nu har jag väl en del att läsa ikapp igen efter det här dataeländets bråkande:)

Ha de så gott!



5 kommentarer:

  1. Hos mig rinner snålvattnet när jag läser ditt inlägg och ser bilden, Oskars is da shit;)!!!
    Håller tummarna att datorn sköter sig:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Jag äter det inte heller, men vänjer mig säkert snart. Här uppe är det ju tradition!

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt aldrig smakat, fick en burk av mamma en gång, men när hon till slut lyckats övertala mig att öppna den var det karameller i :)
    Hoppas du får en skön tisdag, kram Malin

    SvaraRadera
  4. Även om jag inte är beroende av uppkoppling, så är det trist när datorn lägger av

    SvaraRadera
  5. Tack själv för titten.
    Vi kanske möts igen.

    Ha en bra tisdag

    SvaraRadera