onsdag 8 augusti 2012

Spetsbeklädd fasad

Första helgen på semestern åkte vi ju till Danmark en liten sväng. Det var både bra och mindre bra. Vi bodde rätt tokigt till och kunde därför inte uppleva och njuta av Köpenhamn lika mycket som vi skulle velat, men vi ska tillbaka en vacker dag och då ska vi bo centralt!:)
Gick förbi ett bygge/renovering när vi var i Köpenhamn på väg ner mot Nyhavn (som blev en favoritplats direkt), och noterade rätt snabbt att det inte var en vanlig täckning på fasaden.
Kika på den här fasadtäckningen, istället för trista presenningar odyl. så satt det en stor spetsmönstrad beklädnad på väggen -kul!



Som sagt, tillbaka vill vi och det är ju inte längre än ca 6 timmar bort!
Vi har någon liten småplanering på gång att se alla våra nordiska huvudstäder, ja vet, skandal att man inte gjort det än, men bättre sent än aldrig!;)

Ha en härlig dag!

3 kommentarer:

  1. Hallå där!!
    Vi är hemma (i huset) ett tag, så nu kan jag läsa alla mina favvobloggar. Ser att du/ni har stuga söder om Umeå, herregud det är ju i närheten av där jag bor! Antar att ni svänger inåt landet när ni kommer till Nordmaling, har kommit fram till det när jag läste din beskrivning. Vi bor alltså i Husum, åtta mil söder om Umeå.
    Världen är ganska liten ändå:)
    Kram♥
    PS: tack för presenten jag fick via Wrapp:))

    SvaraRadera
  2. Köpenhamn är ju verkligen en spännande stad. Värt många besök. Nu står ju danska kronan i bättre kurs mot svenska, så man har råd att shoppa lite. Var du på några loppisar? Finns ju sådana vid Nyhavn.
    Kramis
    Fia

    SvaraRadera
  3. Snygg täckning av fasaden! Köpenhamn är mysigt.
    Nu har jag läst om bygget av er stuga ända från början. Vilket snabbt och bra bygge! Så fint det har blivit inne också. Färgen på golvet gillar jag mycket.

    Kram Agneta

    SvaraRadera