måndag 2 januari 2012

God fortsättning!

NU först önskar jag er alla ett gott nytt år och en riktigt god fortsättning
på det redan två dagar gamla nya året!!
Kvällen före nyår hade vi ett ordentligt strömavbrott, hela samhället och vi
i skogarna runt om fick sitta och kura i mörkret och "mysa" lite grann:)
Nyårsaftonen blev en dag med förberedelse av mat mm så därav inget nyårsönskande från mig....

Håkans meny blev mycket smaskens och musslorna blev bra,
men jag tror inte det är något jag kommer att längta efter ;)
Smaken var det inget fel på men det var ju sega senor eller nåt som förstörde lite för mig i allafall,
men P och J våra middagsgäster åt och tog om, och då var det väl bra då;)!
Kyckling i whiskeysås med parmesanpotatismos, och Semifreddo till efterrätt var kanongott! Recepten på de två senare är från halvåtta hos mig.
Blev tyvärr inte en bild för det glömde vi helt enkelt bort trots att kameran stod framme!
Eftersom Håkan kockade så dukade jag. 


Filurade lite över dukar och annat men så kom jag på att det naturligtvis skulle va boksidesunderlägg!
Limmade ihop ett gäng boksidor med limstift till två långa löpare som jag la tvärs över bordet.
Lite rostiga detaljer, en tegelsten, flaskor med ljus i och lite alkottar så fick det räcka, maten skulle ju få plats också:)



Ha nu en underbar början på det nya året,
och vi synes väl mera nu igen när riktiga vardagen snart kommer igång!
Kramar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar