måndag 9 januari 2012

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Marie att avslöja mig i denna lista, så här kommer det!

1)  VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Får se vad blir det......2002....så bra minne har jag inte;)
Hade väl lagom blivit hemma efter att en lång tid motarbetat att bli hemma heltid för min bråkiga rygg, som alla andra inblandade vann, och jag blev som sagt hemma:(


2)  VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Blev farmor! :)
Firade ettårsjubileum att va tillbaka på timvik i arbetslivet:)

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
200g schweizernöt (vill ha hela själv;)
200g mjölkchoklad (kan dela med mig)
Mörk choklad
Ostbågar
Smågodis:) 

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Kan nog mest bara refränger, övrig text är fortfarande bara på svengelska;), men Trollmor -den kan jag!

5) FEM SAKER DU SKULLE VILJA GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
Köpa oss ett torp vid öppna landskap att bo året runt i
Gå in i alla underbara möbel och inredningsaffärer jag kan hitta och tokshoppa
Skulle byta till en större båt så hela tjocka släkten kan följa med ut i vår underbara skärgård (mindre fartyg då;)
Köpa varsin bostad till mina barn
Bygga mig en ateljé
     
6) FEM DÅLIGA VANOR?
Obotlig tidsoptimist
Äter på tok för mycket gottis
Latmaja när det gäller att röra på mig
Blir fastnande allt för länge vid datorn
Lämnar kaffemuggar överallt i huset

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Umgås med familjen
Måla och pyssla
Åka ut med båten i Trosa skärgård och sitta på en klippa och äta nygrillat ta ett glas rosévin och titta på solnedgången
Slåss med myggen i våran stuga i Västerbotten
Löpa runt på loppisar

 8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA?
Kortkort, gabardinbyxor, päls, tajta"glansiga"kläder, polotröja  

 9) FEM FAVORITSAKER?
Kaffemuggen, min idébok, datorn, pysselrummet, mina katter- (inga saker men viktiga i vardagen:)

10) TIO PERSONER SOM JAG VILL SE GÖRA UTMANINGEN:
Oj, inte vet jag, alla som vill! :) Kom igen nu!

Ha de så gott!

4 kommentarer:

  1. Ser fram emot att du fixar den där båten. Gud vad kul vi skulle ha!!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst skulle vi! Måste kanske börja spela på något som man kan vinna dessa pengar på;)

    SvaraRadera
  3. Ja tänk när sommarkvällen är ljum och vindstilla. Att få sitta på en klippa blicka ut över lugna vatten titta på solnedgången med goda vänner. Ett glas rött och nygrillad middag det är inte fel
    önskar er en solig och fin fortsättning på veckan gör Kristina

    SvaraRadera
  4. Börja spela lotto eller nåt. Vi vill åka den båten, snacka om kul släktträff. Ska vi ta med oss badkläder??
    Kram från storasyster Maggan

    SvaraRadera