lördag 14 januari 2012

Saknar snön

....eller gör jag det?
Känns lite som att det kvittar nu, har den inte kommit ännu så kan det lika gärna hålla sig borta!
Men kyla vill jag ha, så det blir lite is på sjöarna.
Inte för att jag ska göra fina konster med mina "tjej"skridskor från tidigt tidigt 80-tal, utan för att bara få sitta vid mitt pimpelhål och filosofera i väntan på det där nappandet som ändå aldrig kommer....
Få höra spraket i isen och bli lite smårädd att allt ska spricka upp när långfärdarna glider fram.
Jag vill kunna titta på roliga tokiga lekar som alla andra har för sig på sjön, med både fordon och diverse glidande kreationer. Lyssna på barngråt och barnskratt, beroende på hur ofta dom ramlar....;)
Sitta vid strandkanten och elda en brasa och dricka varm choklad......såååå snälla kung Bore, lite kyla räcker bra!


Inte så fint väder just den här dagen när vi va ute (förra året), men annars är det inte så mycket som slår en solig härlig dag på en isbelagd sjö:)
Men lite som fjäll och sjövädret så börjar det oftast bra och kan sluta lite grått.....i en hast :/

Sol regn snö blåst eller vad ni nu har -Ha en härlig lördag!

3 kommentarer:

  1. mmm,,,,,,,de ljusar ju upp lite :)
    å missa nu inte,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Jag är jättenöjd med den vinter vi har nu, lagom med snö och några minusgrader. Helt perfekt!
    Hoppas du har en skön kväll/kram♥

    SvaraRadera
  3. NEJ NU ÄR DET FÖRSENT!!!
    Vill inte ha vinter nu,men okej om det är lite lagom kallt så det blir fin is..Ljusare tider är på G iaf.börjar märkas även om det bara är några minuter..
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera