tisdag 24 januari 2012

Sticka och virka i hampa

Att jag gillar "natur"material kanske inte är någon nyhet för dom som känner mig, så att sticka och virka i hampasnöre är inte så konstigt. Förra vintern hade jag lite pysselhybris och fick för mig att det nog skulle va jättefint med servettringar i hampa! Det var fint...tycker jag, och dom användes senast till nyår :)




Gjorde också en toarullehållare (för påfyllnad) till gästtoan. Nu börjar det ploppa idéer igen, men jag vet inte om det bara får hamna i idéboken så länge, man kan ju inte göra allt på en gång!
Hampasnöre är ju dessutom  lite tungarbetat, man får rätt så ont i fingrarna :/ 



Pyssliga kramar på er!

3 kommentarer:

  1. Det materialet har jag aldrig provat på, det blir verkligen jättefint:)
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Men va du är fiffig..har jag aldrig tänkt på att man kunde göra..så fint,men jag kan tänka mej att fingrarna blir lite slitna..
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera
  3. Kul med nya ideer!
    Kreativitet är alltid spännande att se. Sticka och virka har jag också gjort men aldrig i detta matrial, får man inte ont i fingrarna?
    önskar er en fin och trevlig fortsättning på veckan kram från Kristina

    SvaraRadera