tisdag 3 januari 2012

Kolla-några-dagar-favoritlista!

Jag kan inte annat än sitta här med ett stort leende på läpparna när jag kikar runt bland bloggarna jag brukar kika in hos -ni börjar bli några stycken:)
Och, på tal om det -så såg jag ett litet tips hos någon om att man skulle välja ut ett gäng bloggar som man lägger på favoriter och sedan kikar man in varje dag i max 4 dagar och har inte bloggen uppdaterats så tar man bort den!
Bli inte oroliga nu för jag har numera en jättelista under favoriter, för jag tycker nog innehållet är lite mer värdefullt än själva uppdateringen! Men visst, går det för länge mellan gångerna så blir det ju trist och då ger man ju upp!
Själv försöker jag att uppdatera skapligt ofta men samtidigt så finns det ju dagar som man inte har någon som helst ork eller geist att skriva, däremot att läsa era och få ny inspiration:)
Konstigt fenomen det här med bloggande, konstigt men kul, hur man helt plötsligt får nya vänner som man ivrigt vill följa i allt ni tar er till med, alla tankar ni klurar på, eran vardag, era idéer, intressen.....osv.
Hur kul det är när man får den där kommentaren som visar att någon läser det man själv skrivit, och hur kul det är när man då får lämna gensvar och tvärtom förstås! Få dessa nya vänner att följa!
Man inser verkligen hur många det finns bara av att titta på allas läslistor och deras läslistor och deras....kanske är bra ändå att rensa lite i sin favoritlista och leta vidare för att sedan troligtvis hitta tillbaka till de man raderat för den va nog himla bra ändå....

Hur som haver, det jag sitter och ler åt är hur fort alla vill bli av med julen (inklusive mig själv!)
Också ett lustigt fenomen, hur vi pysslar och lägger ner hela våran själ i julen och så hinner det inte bli annandag förren man vill ut med hela skiten!
Jag kan inte komma på något bra som kan förklara det, vet bara att det är och har varit så jämt -för mig i allafall, och nu tack vare er så känner jag mig inte så hemsk och ensam längre! ;)

...å granen står så grön och grann därute...

Jisses så långt och jobbigt det här vart att läsa! Hoppas ni inte stryker mig från eran kolla-några-dagar-favoritlista p.g.a -döjobbig blogg! ;) -men man måste ju få vädra funderingar också:)

Stora kramar till er alla mina nya vänner och förhoppningsvis kommande vänner!
Tack för att ni kikar in och tack för att jag får kika in hos er och få all denna inspiration, tips och idéer som gäller både vardag och flärd! :)


1 kommentar:

  1. Jag fortsätter att läsa din blogg oavsett hur ofta du uppdaterar:)
    Hoppas du får en finfin tisdag!
    Kram♥

    SvaraRadera